Informacje dla autorów:
W Czasopiśmie Filozoficzno-Kulturowym „Appendix” publikowane są artykuły, polemiki, sprawozdania, przekłady oraz recenzje poświęcone szeroko rozumianej problematyce filozoficznej, religioznawcze i kulturowej. Publikacje można nadsyłać na adres e-mail: ewkatopolska@wp.pl.
Ogólne wymogi
Artykuły powinny mieć charakter naukowy i mogą być nadsyłane w języku polskim i angielskim. W pierwszej kolejności oceniane będzie to, czy tekst jest zgodny z profilem czasopisma, następnie będzie brana pod uwagę jego poprawność merytoryczna i językowa.
Nadesłane teksty będą poddawane procedurze recenzyjnej, w której ani recenzent, ani autor nie znają swojej tożsamości.
Recenzenci mogą wskazać na znajdujące się w tekście błędy merytoryczne lub stylistyczno-gramatyczne. W takiej sytuacji autor jest proszony o naniesienie właściwych poprawek. W przypadku kwestii poprawności językowej redakcja zastrzega sobie prawo do ingerencji w treść artykułu.
Teksty, które uzyskają pozytywną opinię recenzenta oraz zostały poprawione według wskazówek, zostaną zakwalifikowane do publikacji w kolejnym numerze czasopisma.
Zgłaszane artykuły powinny być oryginalną pracą danego autora/autorki, która wcześniej nie była publikowana w innym czasopiśmie.
Wymogi techniczne:
1) Na tekst publikowany w Appendixie składają się:
-
Imię i nazwisko autora oraz dwuzdaniowa notka o autorze.
-
Tytuł artykułu.
-
Tekst artykułu (artykuł może być podzielony na części, tzn. zawierać osobne podtytuły).
-
Bibliografia (ułożona w porządku alfabetycznym).
-
Tytuł i streszczenie w języku polskim i angielskim. Streszczenie nie powinno przekraczać 500 słów.
-
Słowa kluczowe (minimum 5) w języku polskim i angielskim.
2) Artykuły powinny mieć objętość nie większą niż 20 stron znormalizowanych (interlinia 1,5; czcionka 12).
3) Recenzje, polemiki i sprawozdania nie powinny przekraczać 10 stron znormalizowanych (interlinia 1,5; czcionka 12).
4) W tekście można stosować pogrubienia i kursywy, nie należy stosować podkreśleń.
5) Przypisy powinny być ujęte w tradycyjny sposób, czyli powinny znajdować się u dołu strony.
6) Wzory przypisów tradycyjnych:
-
dla książek:
E. Żabski, Nowe spojrzenie na paradoksy i antynomie, Wydawnictwo Semper, Warszawa 2005, s. 9-12.
-
dla przekładów:
E. M. Cioran, Samotność i przeznaczenie, przekład A. Dwulit, Wydawnictwo KR, Warszawa 2008, s. 168.
-
dla czasopism:
T. Placek, Paradoksy ruchu Zenona z Elei a problem continuum. Dychotomia, „Studia Filozoficzne” 1989, nr 4, s. 57-59.
-
artykuł w pracy zbiorowej pod redakcją:
P.K. Feyerabend, Wątpliwy autorytet logiki w dyskusjach przyrodniczych i metodologicznych, przekład K. Jodkowski, [w:] K. Jodkowski (red.), Czy sprzeczność może być racjonalna?, Realizm. Racjonalność. Relatywizm, t. 4, Wydawnictwo UMCS Lublin 1986, s. 215–223.
-
Kolejne pojawienie się danej pozycji:
E. M. Cioran, Zmierzch myśli…, dz. cyt., s. 45.
-
kolejny tekst tego samego autora:
Tenże, Pokusa istnienia, przekład K. Jarosz, Wydawnictwo KR, Warszawa 2003, s. 5.
-
odwołanie się do tego samego tekstu po raz kolejny:
Tamże.
-
gdy chcemy jedynie wskazać, że daną kwestię poruszali również inni autorzy:
Por. E. M. Cioran, Pokusa istnienia, przekład K. Jarosz, Wydawnictwo KR, Warszawa 2003, s. 5.
7) Wzór bibliografii:
Cioran E. M., Księga złudzeń, przekład S. Królak, Wydawnictwo KR, Warszawa 2004.
Morawski M., Włodzimierz Sołowiow, [w:] W. Sołowiow, Zaślubiny Wschodu z Zachodem, przekład G. Górny, Wydawnictwo FRONDA, Warszawa 2007.
Piechaczek S., Człowiek jako chore zwierzę. Z antropologii E. M. Ciorana, „Przegląd Filozoficzny” 2008, nr 3 (67), s. 107-123.
Żabski E., Nowe spojrzenie na paradoksy i antynomie, Wydawnictwo Semper, Warszawa 2005.